Baking Soda mengurangkan ketagihan rokok

Baking Soda mengurangkan ketagihan rokok
Tip ini bukan dari saya. Saya cuma kongsikan disini harap dapat membantu. Sesiapa yang pernah mencuba, boleh komen. Mana tahukan tidak sesuai atau berkesan! Saya cuma tahu ianya sesuai mereka yang mengalami masalah asid reflux (kembung) dan.... digunakan buat roti.

Merokok ni mengakibatkan meningkatnya risiko penyakit jantung koronari sebanyak 2 - 4x, risiko serangan strok sebanyak 3 hingga 4 kali ganda, lelaki pula bakal mendapat kanser paru-paru sebanyak 25 kali ganda dan wanita mendapat kanser paru-paru sebanyak 26 kali ganda berbanding dengan orang yang tidak merokok.

Jika anda ingin berhenti, cuba tip ini yang mudah. Sekurang-kurangnya anda tidak terlibatkan diri dengan pertelingkahan menangani isu vape.

Campurkan 1 sudu besar baking soda ke dalam segelas air besar sehingga larut sepenuhnya. Minum dua kali sehari selama 2 minggu. Jika anda tidak berhenti dalam masa itu, maka teruskan selama 1 minggu atau lebih dan minum sekali sehari. Jangan berlebihan kerana lebihan dos menjejaskan kesihatan anda. Kalau anda makan ubat lain, jangan amalkan tip ini tanpa nasihat doktor.

Anda juga boleh berkumur dengan campuran ini setiap kali anda tidak boleh menahan diri untuk merokok.

No comments:

Post a Comment